Wednesday, February 25, 2009

Upin & Ipin The Movie - Pandangan dari minda cetek


hari ni budak ofis ajak tgk wayang..
biasa la lepas gaji hari rabu memang tgk wayang la plan nye..
tgk kat klcc sebab dekat ngn ofis..
aku tanye member ofis aku nak tgk citer ape..
die cakap cite upin and ipin..
memandangkan member aku yang ajak tu dah berumur 30 an so aku bantai gelak besar sebab nak tgk cite budak²..
tapi lepas aku tgk baru aku tau best giler rupenye..
so pada pandangan aku yang berminda cetek ini movie ini sangat best untuk kanak tentunya and mereka yang dah lanjut² umur untuk mengimbas kembali kehidupan mereka di kampung..
konsep kehidupan orang kampung yang aku sendiri pun teringin nak hidup kat tempat tu..
dari segi suasana, konsep kejiranan and permuafakatan dan enviroment yang sangat menenangkan..
citer ni berkisah pengembaraan tentang beberapa budak yang terdiri dari Badrul, Lim, Ros, Upin, Upin dan Ipin..
so cite ni mule berkembang masa si rajoo seorang budak india menjumpai seekor makhluk dari dunia lain..
best thing bout rajoo ialah die boleh berkomunikasi dengan semua haiwan..
so die boleh bantai paham pulak ape benda tu cakap ngan die..
so dari cerita budak² yang tinggal di kampung dah masuk ke sedikit alam khayalan yang pasti pernah di angan-angan kan oleh semua kanak²..
alam khayalan yang cantik dengan binatang² yang comel...
aku suke composition, 3D works and cinematography cerita ni..
sangat berjaya membawa perbagai mood...
the best part of this movie ialah bagaimana ending pengembaraan budak² ni ade part² yang sedih and mampu buat aku touching plak..
dihujung cerita ni ade beberapa klip pendek yang agak menarik..
and masalah ialah penonton xpasti dah abis ke blum sebab cinema still gelap so ramai yang dah bangun mase credit start kuar..
so mase klip2 pendek ni kuar ramai la yang tgk sambil berdiri..
kesimpulan aku ialah citer ni sangat menarik..
sesuai untuk family and kanak²..
orang² yang stress setelah penat bekerja seharian..
sebab cerita ni amat menenagkan fikiran dan membangkitkan perasaan gembira dengan unsur² humor yang ade dalam movie ni..
akhir kata dari aku, kalau ade yang aku citer ni x sampai or salah, hope dimaafkan sebab ini hanya pandangan aku tentang movie ni..
and aku bukan lah seorang yang berkelayakan untuk mengulas filem..
cume pandangan penonton yang melihat dan penonton yang cetek mindanya..
so senang cite go to nearest cinema and check it out by yourself..

No comments:

Post a Comment